Search

فناوری UV در تولید سنگ ساختمانی

فناوری یو وی در تولید سنگ ساختمانی

امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای انواع سنگ‌های ساختمانی روش‌های گوناگونی در تولید اجرا می‌شود که این‌گونه روش‌ها بسته به انواع سنگ مختلف می‌باشد. ازجمله پیشرفت‌هایی که در این صنعت به وجود آمده است در بحث فناوری‌های جدید UV است که با استفاده از این فناوری‌ها می‌توان تولیدات باکیفیت‌تری نسبت قبل داشته باشیم که به صنعت سنگ کمک فراوانی کرده است.

رزین یو وی مایع غلیظ و واکنش‌پذیری است که به‌وسیله تابش لامپ یو وی واکنش نشان می‌دهد این واکنش در اثر فعل‌وانفعالاتی صورت می‌پذیرد ماده یو وی برروی سنگ زده می‌شود و براثر تابش این نور مخصوص بسیار داغ و سفت شده و در جای خود که سوراخ‌های روی سنگ است بسیار محکم باقی می‌ماند همچنین باعث بالا رفتن کیفیت سطح سنگ می‌شود این موضوع باعث شده که تمام سطح سنگ به‌صورت یکدست شده و هیچ‌گونه خلل و فرجی نداشته باشد.

برای این کار ابتدا سنگ به‌وسیله قله‌بر برده شده و بر روی میز تولید سنگ قرار می‌گیرد که با استفاده از دمنده‌ای سنگ را خشک می‌کنند که این کار باعث بهتر شدن کیفیت  ساب و رزین یو وی روی سنگ می‌شود.

بعدازاین که سنگ از دستگاه کالیبر رد شد کارگر به به‌وسیله کاردک رزین را روی سنگ ریخته و سوراخ‌های آن را  پر می‌کنند بعد این سنگ از زیر دستگاه یو وی رد شده و به‌وسیله تابش باهم واکنش داده و ماده یو وی که با فرمول خاصی تهیه‌شده بسیار داغ و به‌صورت ماده سفتی درمی‌آید که باعث شده سوراخ‌های روی سنگ پرشده و سطح سنگ کاملاً یکدست شود و بعدازاین مرحله سنگ به زیر دستگاه ساب‌رفته و ساب سنگ نیز کامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *